Overzicht bewaren op workspace 2.0

Categorie:
Workspace 2.0 betekent werken in een digitale omgeving.

Workspace 2.0: hoe behoud je het overzicht?

De werkomgeving verandert en bedrijven kunnen niet meer zonder een CRM, online agenda en social media. Nog meer nieuwe technologieën en handige applicaties volgen elkaar in rap tempo op. Staat het water echter ondertussen niet aan onze lippen en raken we verstrikt in de digitale mogelijkheden? Het antwoord is ja. Gelukkig is de oplossing voor een overzichtelijke workspace 2.0 nabij.

Vroeger was niet alles beter

De toenemende stroom aan technologie kent zijn oorsprong natuurlijk al tientallen jaren geleden. In de tijd dat briefpost plaatsmaakte voor e-mail. Dat papieren documenten werden gescand en opgeslagen in de cloud. Gelukkig hielpen deze ontwikkelingen ons allemaal. Werkprocessen versnelden omdat administratieve repetatieve taken verdwenen.

Ook zoeken we niet meer eindeloos naar een belangrijk formulier in talloze mappen. We vinden de juiste documenten nu met één druk op de knop terug in een documentmanagementsysteem. Deze impact makende technologieën hebben ons al ver gebracht op het gebied van efficiëntie en tijdsbesparing.

Workspace 2.0

Dat brengt ons op vandaag de dag. E-mail en de cloud zijn inmiddels verweven met onze organisatie. Nieuwe tools proberen hetzelfde te doen. Wellicht gebruik je middelen als Microsoft Teams of Slack om sneller en duidelijker te communiceren. Houd je gewerkte uren keurig bij in administratiesoftware. Verplaatsen we taken in Trello. En houd je grip op relatiebeheer in een CRM. Workspace 2.0 is geboren.

Het probleem is dat er zoveel applicaties zijn om mee te werken, waardoor je het overzicht verliest. En niet alleen jij. Ook al jouw collega’s voeren hun werkzaamheden met specifieke tools uit. Hoe houd je alles dan bij elkaar? Dat hoeft gelukkig geen kruim te kosten. Het betekent enkel afscheid nemen van tools en één omgeving welkom heten.

1. Neem afscheid van tools

Kijk eens goed naar de werkprocessen en bepaal waar technologieën echt hun vruchten afwerpen. Is een apart CRM wel echt nodig of is dat ook te koppelen met de administratiesoftware? Moet je wel blijven communiceren in Slack als je documenten verwerkt in de Microsoft omgeving? Kun je dan niet beter overstappen naar de communicatie-app Microsoft Teams? Weeg alles tegen elkaar af, schrap tools die overbodig zijn en verander eventueel van workspace.

Microsoft vervangt:

  • Slack met Microsoft Teams
  • Google Drive met Workspace 365
  • Skype met Microsoft Teams
  • Enquête apps met Forums
  • Notities met To-Do

2. Heet één workspace welkom

Tijd om orde te creëren. Alle applicaties die door jouw selectieprocedure heen kwamen, bundel je samen in één digitale omgeving. Ontwerp met Workspace 365 een overzichtelijke werkplek op maat waar jij iedere ochtend start. Open vanaf hier Teams, bedrijfsprocessen, noodzakelijke websites en socialkanalen. Kop koffie erbij en de dag op workspace 2.0 kan beginnen.

Plaatsonafhankelijk werken is onlosmakelijk verbonden met laptops, smartphones en tablets. Daarom is Workspace 365 op ieder apparaat toegankelijk. Start jouw digitale werkplek moeiteloos in de trein of koffietent op.

Even een nieuwe workspace inrichten klinkt als een flinke klus, maar is dat gelukkig niet. De personal organizer van DocVisie pakt dit volledig voor je op. Onze collega verplaatst alles naar de nieuwe omgeving zoals documenten en mails, koppelt jouw applicaties met Workspace 365 en staat iedere dag voor je elkaar.Stap over met DocVisie en maak je werkplek overzichtelijker en efficiënter.

DOCVISIE BUNDELS >

Opmerkingen zijn gesloten.